Lite filmtips

1. Underworld Awakening
Den fjärde filmen i Underworld-serien. Trodde jag skulle bli besviken på denna, men den var faktiskt riktigt bra. Den fjärde filmen är som en fortsättning på ettan och tvåan, så man behöver inte ha sett trean, vilket inte jag själv har gjort.
 
Handling: "När människorna upptäcker förekomsten av vampyr- och varulsklaner startar ett krig för att utrota båda arterna. Vampyren Selene leder kampen mot mänskligheten." Handling tagen från IMdb.com
 
2. The hunger games
Baserade på mina favoritböcker - och filmer var bra den med! Dock tror jag att mycket i filmen inte kan förstås om man inte har läst boken, det var så mycket som inte var med. Många har nog redan sett den, men om du inte har gjort det bör du verkligen göra det! Sen är Jennifer perfekt i rollen som Katniss.
 
Handling: Filmer handlar om en framtid där det finns en Huvudstad och tolv distrikt. Varje år anordnar man ett hungerspel där en pojke och en flicka mellan 12 - 18 år i varje distrikt. Dessa kastas sedan ner i en arena där sista man som lever vinner. När Katniss Everdeens syster blir dragen anmäler hon sig frivilligt, och kampen om hennes liv börjar.
 
2. Mirror, Mirror
En film baserad på snövit. Brukar inte gilla sådana här filmer, men denna var faktiskt riktigt bra! Lite annorlunda än den riktiga snövit om man säger så..
 
Handling: "En ond drottning stjäl kontrollen över ett kungarike. Men en bortskickad  princessa, som har hjälp av sju rebeller, kämpar för att få tillbaka sin födelserätt." Taget från imdb.com.
 
 
 
 
 
 
..............................................................................................................................................................................................................................
Kommentarer
Ellen (alatariel) säger:

Tänker absolut se The Hunger Games, har läst första boken och den var jätte bra! Så nu är jag sugen på att se filmen också. :)

2012-09-06 | 18:33:03
Bloggadress: http://alatariel.papper.fi

..............................................................................................................................................................................................................................

LÄS INNAN DU KOMMENTERAR!
- Jag vill inte kommentarer innehållande spam eller reklam.
- Jag fotar med min Nikon D7000, men information om kamerautrustning hittar du i menyn.
- Ingenting på bloggen får lov att kopieras.

Annars blir jag väldigt glad över kommentarer!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som kan se)


Hemsida/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback


Mitt namn är Natali Andreasson och jag är en tjej på 22 år! Kommer från ett litet ställe som heter Bullaren och jobbar i ett skolkök i Strömstad för tillfället. På min fritid gillar jag att fotografera, träna och allt som har med skönhet att göra, och det är även det ni kommer få läsa om här på bloggen!
Enjoy!







Alla bilder på bloggen är fotade av mig, Natali Andreasson, om inget annat anges. Inga av mina bilder får lov att kopieras utan mitt skriftliga tillstånd.