Saknar hästarna!

Ibland får jag en sån där känsla av att jag skulle gjort vad som helst för att få hålla på med hästar igen.
Första gången jag satt på en häst var när jag var 10 år gammal (se bilder nedan) och jag kommer ihåg hur glad jag var, kunde inte fatta att jag äntligen satt på en häst lixom.
10
Efter det lyckades jag faktiskt övertala mina föräldrar att börja rida på ridskola, vilket jag gjorde i tre år fram tills jag var tretton år gammal då min dåvarande ridlärare tvingade mig att rida en ponny barbacka som var helt crazy. JAg blev avkastad in i väggen och typ stuka både ena foten och handleden, och efter det var jag typ livrädd för hästar ett bra tag.
Här under kan du se bilder när jag red på ridskolan. Inte den gången när jag ramlade av.
lalala
Efter det tog det två år innan jag ännu en gång vågade sitta på en hästrygg! Då var det på superfina Bailey som ägdes av en kompis. Han var hur lugn och fin som helst, och det tog definitivt bort min rädsla. Dock blev jag och ägaren osams för ca ett år sedan, så då var det slut med det.
Bailey på bilderna härunder <3
Bailey
Efter det har jag många gånger funderat på att skaffa en medryttar- eller sköthäst. Har dock inte riktigt hittat någon passande, vill ju helst egentligen bara fixa och dona med hästen, kanske någon tur i skogen eller lite lättare dressyr i paddocken. Och på det är jag inte direkt beredd att betala massa för det. Det är ju trots allt jag som hjälper till med hästen, men självklart är ju alltid en liten summa bra så att dom vet att man är seriös. Men det är väll egentligen bara att fortsätta kika o se om man hittar nått =D

..............................................................................................................................................................................................................................
Kommentarer

..............................................................................................................................................................................................................................

LÄS INNAN DU KOMMENTERAR!
- Jag vill inte kommentarer innehållande spam eller reklam.
- Jag fotar med min Nikon D7000, men information om kamerautrustning hittar du i menyn.
- Ingenting på bloggen får lov att kopieras.

Annars blir jag väldigt glad över kommentarer!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som kan se)


Hemsida/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback


Mitt namn är Natali Andreasson och jag är en tjej på 22 år! Kommer från ett litet ställe som heter Bullaren och jobbar i ett skolkök i Strömstad för tillfället. På min fritid gillar jag att fotografera, träna och allt som har med skönhet att göra, och det är även det ni kommer få läsa om här på bloggen!
Enjoy!







Alla bilder på bloggen är fotade av mig, Natali Andreasson, om inget annat anges. Inga av mina bilder får lov att kopieras utan mitt skriftliga tillstånd.