Boktips!

Bredow

En av mina favoritförfattare är Katarina Von Bredow, som faktiskt är svensk och skriver ungdomsböcker om kärlek och dylikt. Favoriterna bland hennes böcker är;

Expert på att rodna
När hennes mamma flyttar ihop med sin nya kärlek måste Natalie följa med ut på landet till en ny skola, med nya gäng som inte alls är som hennes gamla. På köpet får hon också en ny bror, Jerker, spännande, snygg, "en sextontaggare", säger tjejerna i klassen. Natalie dras in i hans trollkrets och märker hur känslorna sjuder och gnistrar i henne. Är hon kär? Är det så här det ska vara?

Livet på landet med en ny familj är inte så enkelt alltid, fastän hon får en nästan alldeles egen häst; att komma ny till en klass med färdiga hierarkier och okända regler sätter Natalie på hårda prov ...

Hur kär får man bli?
"Om inte om vore, tänkte jag. Om inte om vore skulle jag bli kär i Adam. Hur kär som helst. Blossande, vanvettigt gnisterkär. Ursinnigt sprängförälskad. Men nu var ju om. Och bara själva tanken på att bli kär i Adam var totalförbjuden, straffbar, ohygglig och fruktansvärd. Ändå tänkte jag den. Ändå fladdrade kolibrin där inne. Trots att om var."

Här finns det omöjliga valet mellan bästisen och kärleken. Här finns djupa familjekonflikter. Vuxna som sviker. Här finns ett fenomenalt skickligt porträtt av en konflikträdd pappa som duckar för alla problem. Framförallt finns det stora problemet med att kunna säga som det är- innan det är för sent.

Texterna är tagna från baksidan av böckerna!


Books
Vilken är din favoritförfattare/bok? =D
..............................................................................................................................................................................................................................
Kommentarer
sandra säger:

Hej! försök och lista ut låten på min blogg och vinn en länk :)!

Puss

2012-01-04 | 20:26:42
Bloggadress: http://sanndriss.blogg.se/
Jessica säger:

Ååh, jag har läst hur kär får man bli, den är superbra! :D

2012-01-04 | 21:25:32
Johanna Christoffersson säger:

Jag har också läst många av hennes böcker. Själv tycker jag att syskonkärlek är bra! Sen så gillar jag alla böckerna, för man kan sätta sig i en situation och verkligen känna igen sig!



Coolt att du bor i Bullaren, det gör min mormor också:)

2012-01-04 | 21:43:22
Bloggadress: http://rosaprickaar.blogg.se/
Ida säger:

Min favvoförfattare är Joanna Campbell, som bland annat skriver serien Fullblod. Älskar den serien. Och jag har lyssnat på Hur kär får man bli? hos en kompis, sjukt bra ;D Lite konstig bara, men annars är den bra. Skulle vilja läsa Expert på att rodna också.

2012-01-04 | 21:50:19
Rosa säger:

Dem verkar bra, dock är jag inte så mycket för romaner. Gillar fantasy mer. :3

2012-01-04 | 23:00:22
Ellen från Finland ♥ säger:

Måste hålla med om att hon är en jätte bra författare, har läst båda de där och andra hennes böcker också. ;) Kom det inte ut en ny av henne nyligen, hette något med "flyga"?

2012-01-05 | 07:48:54
Ida säger:

Den boken är bra! :) Men Katarina von bredow skriver bra böcker också ;)

2012-01-05 | 21:22:34
Bloggadress: http://idahtt.blogg.se/
Sanna säger:

Älskar Katarina von Bredows böcker ! :) Min favorit författare är nog Robert Muchamore, han skriver böcker i en serie som heter Cherub. Lätt världens bästa böcker ! =)

2012-01-06 | 00:42:02
Katarina von Bredow säger:

Jag vore ingenting alls utan mina läsare, så TACK ! Och Ellen; "Flyga högt" heter den ... :D

2012-02-01 | 15:33:28

..............................................................................................................................................................................................................................

LÄS INNAN DU KOMMENTERAR!
- Jag vill inte kommentarer innehållande spam eller reklam.
- Jag fotar med min Nikon D7000, men information om kamerautrustning hittar du i menyn.
- Ingenting på bloggen får lov att kopieras.

Annars blir jag väldigt glad över kommentarer!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som kan se)


Hemsida/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback


Mitt namn är Natali Andreasson och jag är en tjej på 22 år! Kommer från ett litet ställe som heter Bullaren och jobbar i ett skolkök i Strömstad för tillfället. På min fritid gillar jag att fotografera, träna och allt som har med skönhet att göra, och det är även det ni kommer få läsa om här på bloggen!
Enjoy!







Alla bilder på bloggen är fotade av mig, Natali Andreasson, om inget annat anges. Inga av mina bilder får lov att kopieras utan mitt skriftliga tillstånd.