Tips till dig med vita Converse/andra vita tygskor.

sd
Tänkte tipsa om ett mycket effektfullt sätt att få sina smutsiga, vita Converse eller andra tygskor vita igen. Allt man behöver är klorin, en tvättsvamp & en hink med vatten. Var häromdagen påväg att slänga mina convers eftersom dom var helt täckta i intorkad jord, gräsfläckar och torkat blod, men så kom jag på att jag skulle testa att tvätta dom i klorin, och resultaten ser ni på bilden ovanför.

Så det man ska göra är att
- Häll i klorin i vattnet och ta sedan ner skorna där i ca 10 min. Se dock till att converse - märket INTE kommer i kontakt med klorinet, har inte testat men skulle gissa på att det faller av.
- Ta upp skorna och lägg på klorin på svampen och gnugga sedan in det rejält i skorna, tills det ser någorlunda rent ut.
- Lägg ner dom i hinken igen (kom ihåg märket!) och låt dom ligga en stund. Hur länge varierar lite, men mina tror jag låg i någon timme eller så.
- Skölj av dom och häng upp dom på tork!

En riktig mirakelkur det där. Självklart kan man man inte få bort allt smuts, men mycket försvinner. Önskar att jag haft en före bild på mina, för dom såg verkligen hemska ut!

Detta funkar inte på andra färger eftersom klorin bleker som tusan, om man då inte vill ha ljusare skor ;)
..............................................................................................................................................................................................................................
Trackback


Mitt namn är Natali Andreasson och jag är en tjej på 22 år! Kommer från ett litet ställe som heter Bullaren och jobbar i ett skolkök i Strömstad för tillfället. På min fritid gillar jag att fotografera, träna och allt som har med skönhet att göra, och det är även det ni kommer få läsa om här på bloggen!
Enjoy!







Alla bilder på bloggen är fotade av mig, Natali Andreasson, om inget annat anges. Inga av mina bilder får lov att kopieras utan mitt skriftliga tillstånd.